DIENSTEN

P-inbedrijf helpt mkb-ondernemers met personeel op de loonlijst en behoefte aan ondersteuning in personeelszaken.

P-inbedrijf adviseert over wat u als ondernemer mag en moet doen als het om uw personeel gaat. De veranderingen in onder andere wet- en regelgeving zijn dusdanig dat u het er niet ‘even bij kunt doen’. Ik help u weer grip te krijgen op personele aangelegenheden. Denkt u bijvoorbeeld aan het reduceren van ziekteverzuim, het aanpassen van uw arbeidscontracten aan de wet en het verbeteren van functioneren van uw medewerkers.

P-inbedrijf kent uw rechten en plichten en draagt praktisch werkbare oplossingen aan.

P-inbedrijf staat voor Professioneel en Praktisch toepasbaar P&O.

Verzuim

Verzuim verlagen.
Twijfels over een ziekmelding, frequent verzuim of houden medewerkers zich niet aan afspraken?

Arbodienstverlening efficiënter inrichten – betere kwaliteit van de arbodienst bewerkstelligen tegen lagere kosten.
Waarvoor betaalt u en worden deze diensten naar tevredenheid geleverd? Staan de kosten in verhouding tot de baten?

Dossieropbouw verzorgen bij complexe verzuimcasus, begeleiding bij aanpak complex verzuim.
Goed dossier is van belang voor u maar ook voor de medewerker. Stroomt deze in in de WIA,wat zijn dan uw risico’s en bijbehorende kosten?

Wetgeving

Aanpassen arbeidscontracten en interne administratieve processen aan de geldende wet- en regelgeving:

Wet werk en zekerheid (per 1-1-2015 en 1-7-2015).
Transitievergoeding betalen wanneer u een contract niet verlengt, aanzeggen van aflopende contracten of anders een boete, vervallen van het concurrentiebeding. U kunt nog maar drie tijdelijke contracten aanbieden binnen 2 jaar.

Wet arbeid en zorg (per 1-1- 2015).
Flexibel opnemen bevallingsverlof, kraamverlof voor vaders en meer mogelijkheden bij kort- en langdurend zorgverlof.

Vakantiewetgeving (1-1-2012, bij veel mkb-ers nog niet ingevoerd).
Vakantiedagen hebben een beperkte houdbaarheid. Er wordt onderscheid gemaakt tussen wettelijke (vervaltermijn 6 maanden) en bovenwettelijke dagen (5 jaar).

Functioneren

Opstellen van functie-omschrijvingen (taken en verantwoordelijkheden definiëren).
Als de medewerker weet wat van hem/haar wordt verwacht, is dit nooit een discussiepunt.

Beschrijven van werkafspraken/te realiseren doelstellingen binnen een bepaalde periode.
Maak van uw organisatiedoelen, doelen voor uw medewerkers. Alle medewerkers kunnen bijdragen aan het realiseren. Maak afspraken meetbaar, dan kunt u makkelijker en vooral tijdig bijsturen.

Inrichten van een functionerings- en beoordelingssystematiek.
Wanneer u regelmatig de prestaties van uw medewerkers volgt en evalueert, hoeft u minder brandjes te blussen en kunt u zich bezighouden met ondernemen.

Inzetten van verbetertraject.
Uw medewerker wil graag beter/anders maar kan het nu nog niet. Hij/zij heeft hierbij uw hulp nodig.

Begeleiding bij dossiervorming en uitstroom.
Uw medewerker kan beter maar doet dit om de een of andere reden niet, ondanks uw herhaaldelijke verzoeken.

E-werken

Implementatie van flexibel werken (geen vaste werklocatie of -tijden):

Aansturen van werknemers die thuis werken.
Hoe houdt u als ondernemer grip op de werkzaamheden die niet op uw werklocatie worden uitgevoerd?

Arboregels.
Waarvoor bent u als ondernemer verantwoordelijk wanneer uw medewerkers werken op een andere locatie?

Werving

Opstellen van gewenste vaardigheden en persoonlijkheidsprofiel.
Als u weet wie u zoekt, kunt u uw ideale medewerker makkelijker vinden. Het selecteren van medewerkers kost tijd en geld. Belangrijk is dat het goed gebeurt en de wederzijds klik op persoonlijk en werk gebied groot is.

Definiëren wervingskanalen (kosten-baten).
Hoe bereikt u degene die u zoekt? Is dit een advertentie in de lokale krant of via het web? Veel cv’s zegt niets over de kwaliteit van de cv’s.

Interviewen op een manier dat wenselijkheid/oppervlakkigheid wordt uitgesloten.
Hoe kunt u als ondernemer tijdens het selectiegesprek uw ideale kandidaat vinden? Niet door gesloten vragen te stellen of zelf veel aan het woord te zijn. Hoe bereikt u diepgang in een gesprek?

Ontwikkeling

Interne doorstroom van medewerker naar leidinggevende.
Uw beste medewerker is niet als vanzelf uw beste afdelingshoofd. Dit vereist andere vaardigheden en vooral begeleiding.

Aansturen van een team.
Hoe stuur je een groep mensen aan waarvan uw medewerker zelf onderdeel is geweest?

Houding en gedrag.
Hoe dient uw medewerker afstand te nemen, het grote geheel te zien en zijn/haar positie in te nemen binnen het spanningsveld van winst realiseren en een leuke leidinggevende zijn?